Ergonomski prilagođeno radno mjesto: od rada u uredu do posla od kuće

Nije tajna da je stopa rada na daljinu ove godine eksponencijalno porasla. Iako su mnoge tvrtke i zaposlenici u početku očekivali da će posao od kuće biti privremen, postaje jasno da će promjena za neke biti trajna, a drugi će usvojiti hibridni raspored rada.

Sada je posebno važno ispitati koncept ergonomske radne stanice s mnogim zaposlenicima koji djelomice rade u uredu, a djelomično kod kuće, spremni za potpuno funkcioniranje od kuće ako to bude potrebno. Čitajte dalje da biste saznali zašto je funkcionalnost (kućanskog) radnog prostora važna i kako to pretvoriti u stvarnost - nije iznenađujuće što su stolovi s podešavanjem visine ključni.

Brze promjene brzine rada na daljinu

elektropodizni home office stol

2020. zabilježio je dramatičan pomak u postotku zaposlenika koji rade od kuće, ubrzavajući promjenu koja bi se u normalnim okolnostima protezala godinama. Iako promjena možda nije trajna za sve, rad na daljinu zasad je stvarnost za više od polovice uredskih zaposlenika. Neki se zaposlenici polako vraćaju uredskom poslu, barem na pola radnog vremena. Mnogi uredi ostaju fleksibilni, omogućujući rad u uredu kad je to potrebno, ali potičući rad na daljinu radi veće sigurnosti (socialna distanca).

Brojevi posla od kuće vjerojatno će se nastaviti mijenjati tijekom sljedećih nekoliko mjeseci, ali općenito će postotak radnika na pola radnog vremena na daljinu vjerojatno rasti, a distancirani stolovi u uredu smanjuju kapacitet. Neki su uredi predložili raspored rotacija, a zaposlenici možda provode jedan ili dva tjedna svakog mjeseca radeći u uredu. S obzirom na sve ove promjene, ključno je i tijekom i nakon pandemije stvoriti osjećaj nesmetanosti između tradicionalnih i kućnih ureda.

Koncept besprijekornosti radne stanice

elektropodizno home office stol

Da biste ilustrirali idealan funkcionalni prijelaz, zamislite kada bi, osobi prekrili oči, ta osoba mogla sjesti na stolicu i doprijeti do tipkovnice, miša, monitora i telefona i pronaći sve u potpuno istom položaju kod kuće kao i u ured. Osobe (radnici) bi automatski znali "svoju" prilagođenu radnu stanicu, jer bi visina stola i stolice bila savršeno smještena. U idealnom slučaju, komponente radne stanice bile bi identične na oba mjesta, posebno na stolici i stolu, jer su vitalni dijelovi ergonomske slagalice - i možda ih je lakše duplicirati nego na primjer fiksni telefona tvrtke.

Nažalost, budući da su mnogi radnici očekivali da će posao od kuće biti samo privremen, postavljanje udaljenih radnih stanica često je daleko od idealnog. Kuhinjski stolovi, kauči, kutije, pa čak i daske za glačanje funkcioniraju kao stolovi.

Lakoća između uredskog i kućnog radnog okruženja vitalna je za udobnost i produktivnost. Korištenje nepropisnog improviziranog radnog stola može izazvati neugodne smetnje u obliku bolova u glavi i vratu. Radnici s dvostrukim monitorima u uredu koji kod kuće pređu samo na prijenosno računalo gube produktivnost klikajući između programa na jednom monitoru. Da bi zaposlenici bili jednako učinkoviti i produktivni kod kuće, važno je ugraditi proizvode koji se prilagođavaju i prilagođavaju kako bi im pomogli u obavljanju posla.

Kako produktivnost pretvoriti u stvarnost

elektropodizni home office stol

Prvi korak u primjeni koncepta neprimjetnosti uredskog i kućnog okruženja je stvaranje određenog prostora za rad. To pomaže zaposlenicima da postanu i fizički i mentalno sposobni za rad i stvara granicu između kućnog i poslovnog života.

Dalje, u ovom određenom radnom prostoru zaposlenik bi trebao imati udobnu, prilagodljivu radnu stanicu. Radni stol je uz stolicu vjerojatno najvažnija komponenta radne stanice. Ako radnici imaju jednu vodoravnu površinu na koju će smjestiti računalo i druge radne predmete - površinu postavljenu na odgovarajućoj visini - to će doprinijeti osjećaju radnog okružja.

Da bi kućni radni dan bio sličniji uredu, vitalno je da zaposlenici manje sjede i više se kreću. Iako je to uvijek važno, možda je lakše zaboraviti kod kuće bez šetnji hodnikom na sastanke, čavrljanje za stolovima kolega i putovanja do hladnjaka.

Uredski radnici možda će djecu željeti crpiti u razmišljanjima o kretanju tijekom radnog dana. Djeca su prirodno pokretna i žele biti aktivna, no dok rastu i napreduju kroz školu, osposobljena su za mirno sjedenje u nastavi. Do odrasle dobi imamo naviku ostati nepomični tijekom dana, a uz to nam često nedostaje prirodne energije koju djeca imaju. Osobito bi uredski službenici trebali zamišljati djecu kako često poskakuju između mjesta i položaja i trebali bi pokušati duplicirati to ponašanje - barem onoliko koliko je praktično! Jednostavan način za to je radni stol koji se može podesiti po visini.

Stol za sjedenje funkcionira kao koristan podsjetnik da se ne zaglavite u jednom položaju. Ovisno o proračunu i preferencijama stila, korisnici kućnih ureda mogu implementirati rješenja koja se kreću od ručnog pretvarača stola do električnog stola podesivog po visini s podsjetnicima u određenim intervalima i programabilnim postavkama visine. Idealno bi bilo da se i za zdravlje i za produktivnost radnici izmjenjuju između stajanja i sjedenja svakih 30 do 60 minuta, uz redovite pauze za hodanje i ostale pokrete. Kao bonus, kad korisnici već stoje, čini se da je mnogo manje posla odmaknuti se od stola nego kad su cijeli dan "zalijepljeni" za stolicu. Zbog svoje prilagodljivosti - kao i zbog mogućnosti poticanja plana sjedenja-kretanja - kvalitetan radni stol podesiv po visini, kako u uredu, tako i kod kuće, najbolji je način da se zajamče neometani prijelazi između dva radna okruženja.

Izvođenje cjelovitog posla iz kućnog ergonomskog prostora

Svatko tko traži pomoć u stvaranju ergonomskog kućnog radnog okruženja trebao bi primijeniti ove tri ključne smjernice za nesmetan radni prijelaz:

  1. Sjedite manje i više se krećite.
  2. Hodajte vani kad god je to moguće, bez obzira na vremenske prilike!
  3. Stvorite prilagođenu radnu stanicu koja odgovara obliku i veličini svakog pojedinca, kao i radnim potrebama.

Brojne mogućnosti uredskog namještaja, stolova i stolica, te ostalih dodataka tvrtke Primat Logistika mogu ispuniti sve praznine u udobnosti kućnog ureda i stvoriti besprijekorno iskustvo bez obzira na radno mjesto. Kontaktirajte nas još danas!

1

Cookie policy

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici kolačića.

Izaberite kolačiće na stranici

Omogućite ili onemogućite web-stranici upotrebu funkcionalnih i/ili reklamnih kolačića opisanih u nastavku:

Postavke Prihvaćam neophodno PRIHVAĆAM